Herausforderungen von Evidenzlevel-1-Studien in der Unfallchirurgie und OrthopädieChallenges of evidence level 1 studies in trauma surgery and orthopedics

被引:0
作者
Daniel Günther
Elmar Herbst
Brenda Laky
Christian Lattermann
Dominic T. Mathis
Philip Rössler
Karl Friedrich Schüttler
Arasch Wafaisade
Sebastian Kopf
机构
[1] Klinikum der Universität Witten/Herdecke,Klinik für Orthopädie, Unfallchirurgie und Sporttraumatologie, Krankenhaus Köln
[2] Klinik für Unfall-,Merheim
[3] Hand- und Wiederherstellungschirurgie,Department of Orthopaedic Surgery, Division of Sports Medicine
[4] Universitätsklinikum Münster,Klinik für Orthopädie und Traumatologie des Bewegungsapparates
[5] Austrian Research group for Regenerative and Orthopedic Medicine (AURROM),Medizinische Fakultät
[6] Center of Clinical Research,Zentrum für Orthopädie und Unfallchirurgie
[7] Universitätszahnklinik Wien,undefined
[8] Medizinische Universität Wien,undefined
[9] Brigham and Women’s Hospital,undefined
[10] Kantonsspital Baselland (Bruderholz,undefined
[11] Liestal,undefined
[12] Laufen),undefined
[13] Orthopädische Praxisklinik,undefined
[14] Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität,undefined
[15] Orthopaedicum,undefined
[16] Medizinische Hochschule Brandenburg Theodor Fontane der Universitätsklinik Brandenburg an der Havel,undefined
关键词
D O I
10.1007/s00142-021-00469-4
中图分类号
学科分类号
摘要
Randomisierte kontrollierte klinische Studien stellen für chirurgische Fachdisziplinen eine Herausforderung dar. Dieser Artikel beschreibt die Besonderheiten und Schwierigkeiten solcher Studien. Wann immer möglich, sollte das höchste Evidenzlevel angestrebt werden. Ist ein hohes Evidenzlevel allerdings methodisch nicht korrekt erreichbar, sollte das bestmögliche nächste Evidenzlevel erzielt werden. Die Bewertung, auch im Hinblick auf die Kostenerstattung, sollte daher gerade in chirurgischen Disziplinen nicht ausschließlich am Evidenzlevel festgemacht werden. Vielmehr sollte im Rahmen von Expertengremien und unter Zuhilfenahme der besten, verfügbaren Evidenz beurteilt werden.
引用
收藏
页码:299 / 304
页数:5
相关论文
共 54 条
  • [1] Abdullah L(2015)Is there truly „no significant difference“? Underpowered randomized controlled trials in the orthopaedic literature J Bone Joint Surg Am 97 2068-2073
  • [2] Davis DE(2006)A systematic review of reasons for nonentry of eligible patients into surgical randomized controlled trials Surgery 139 469-483
  • [3] Fabricant PD(2009)Neglected external validity in reports of randomized trials: the example of hip and knee osteoarthritis Arthritis Rheum 61 361-369
  • [4] Abraham NS(2006)Conducting industry-partnered trials in orthopaedic surgery Injury 37 361-366
  • [5] Young JM(2002)The quality of reporting of randomized trials in the Journal of Bone and Joint Surgery from 1988 through 2000 J Bone Joint Surg Am 84 388-396
  • [6] Solomon MJ(2016)Assessing the Gold standard—lessons from the History of RCTs N Engl J Med 374 2175-2181
  • [7] Ahmad N(2004)Blinding was judged more difficult to achieve and maintain in nonpharmacologic than pharmacologic trials J Clin Epidemiol 57 543-550
  • [8] Boutron I(2001)Sample size and statistical power of randomised, controlled trials in orthopaedics J Bone Joint Surg Br 83 397-402
  • [9] Moher D(2006)Placebo surgery research: a blinding imperative J Clin Epidemiol 59 876-880
  • [10] Bhandari M(2009)Intention-to-treat analysis and accounting for missing data in orthopaedic randomized clinical trials J Bone Joint Surg Am 91 2137-2143