Actual Treatment Options for Giant Cell Arteritis

被引:1
|
作者
Moosig, Frank [1 ,2 ,3 ]
Schmalzing, Marc [4 ]
Aries, Peer Malte [5 ,6 ,7 ,8 ]
Henes, Joerg [9 ]
Lamprecht, Peter [10 ]
Rech, Juergen [11 ]
Witte, Torsten [12 ]
机构
[1] Klinikum Bad Bramstedt, Vaskulitis Klin, Bad Bramstedt, Germany
[2] Rheumazentrums Schleswig Holstein Mitte, ANCA Referenzlab, Neumunster, Germany
[3] Rheumazentrums Schleswig Holstein Mitte, ANCA Referenzlab & Grundung, Neumunster, Germany
[4] Univ Klin Wurzburg, Rheumatol Innere Med & Hamatol, Onkol, Wurzburg, Germany
[5] Univ Klinikum Schleswig Holstein, Abt Rheumatol & klin Immunol, Lubeck, Germany
[6] Rheumaklin Bad Bramstedt, Bad Bramstedt, Germany
[7] Grundung Facharztzentrum Struenseehaus, Hamburg, Germany
[8] Studienzentrum Rheumatol Struenseehaus, Hamburg, Germany
[9] Univ Klinikum Tubingen, Bereich Rheumatol, Tubingen, Germany
[10] Univ Klinikum Schleswig Holstein, Klin Rheumatol & Klin Immunol, Campus Lubeck,Ratzeburger Allee 160, D-23538 Lubeck, Germany
[11] Univ Klinikum Erlangen, Studien & Infus Ambulanz, Med Klin Rheumatol & Immunol 3, Erlangen, Germany
[12] Hannover Med Sch, Klin Immunol & Rheumatol, Hannover, Germany
关键词
Riesenzellarteriitis; Pathogenese; Therapie; Glukokortikoide; steroidsparende Therapie; giant cell arteritis; pathogenesis; therapy; corticosteroids; steroid-sparing therapy; DOUBLE-BLIND; GLUCOCORTICOID THERAPY; POLYMYALGIA-RHEUMATICA; MANAGEMENT; TRIAL; RECOMMENDATIONS; MAINTENANCE; TOCILIZUMAB; INFECTIONS; REMISSION;
D O I
10.1055/a-0832-3563
中图分类号
R5 [内科学];
学科分类号
1002 ; 100201 ;
摘要
To prevent serious complications such as permanent loss of vision and structural vascular damage, treatment must be initiated quickly in patients with giant-cell arteritis (GCA). So far, usually long-term corticosteroids in cumulative high dosages have been the standard therapy option. However, steroids are often insufficient to achieve adequate disease control and are associated with serious adverse events. Therefore, steroid-sparing therapy options are the focus of interest. Um potenziell schwere Komplikationen zu vermeiden, muss bei Patienten mit Riesenzellarteriitis (RZA) zugig eine Behandlung eingeleitet werden. Bisher waren meist langfristig verabreichte Glukokortikoide (GC) die Standardbehandlung. Damit lasst sich die Erkrankung haufig jedoch nur unzureichend kontrollieren, zudem besteht das Risiko GC-induzierter Langzeitschaden. Daher stehen steroidsparende Therapieoptionen im Mittelpunkt des Interesses.
引用
收藏
页码:595 / 600
页数:6
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