Prior antibacterial drug exposure in dogs with meticillin-resistant Staphylococcus pseudintermedius (MRSP) pyoderma

被引:19
|
作者
Hensel, Nao [1 ]
Zabel, Sonja [2 ]
Hensel, Patrick [1 ]
机构
[1] Tierdermatol Basel, Emil Frey Str 127, CH-4142 Munchenstein, Switzerland
[2] Univ Georgia, Coll Vet Med, 501 DW Brooks Dr, Athens, GA 30602 USA
关键词
METHICILLIN-RESISTANT; ANTIMICROBIAL RESISTANCE; ANTIBIOTIC-RESISTANCE; HEALTHY DOGS; INTERNATIONAL MULTICENTER; FLUOROQUINOLONE-RESISTANT; PSEUDOMONAS-AERUGINOSA; CANINE PYODERMAS; AUREUS; INTERMEDIUS;
D O I
10.1111/vde.12292
中图分类号
R75 [皮肤病学与性病学];
学科分类号
100206 ;
摘要
BackgroundThe emergence of meticillin-resistant Staphylococcus pseudintermedius (MRSP) has become a significant animal health problem. Recent studies have indicated that previous antibacterial drug exposure is a factor in acquisition of meticillin-resistant strains of staphylococci. Hypothesis/ObjectivesThe purpose of this study was to identify factors associated with prior antimicrobial drug use and MRSP pyoderma in dogs presented to a veterinary teaching hospital. AnimalsDogs diagnosed with pyoderma associated with MRSP (n = 53) or meticillin-sensitive S. pseudintermedius (MSSP; n = 45). MethodsThe medical records of dogs diagnosed with pyoderma associated with isolation of S. pseudintermedius between January 2006 and November 2012 were reviewed. All cases with a complete twelve month to 3 yr drug history prior to the diagnosis were included. ResultsFifty two of 53 (98%) MRSP cases and 42 of 45 (93%) MSSP cases had received at least one course of antibacterial drug prior to diagnosis. The total number of antibacterial drug prescriptions provided to pet owners and the variety of antibacterial drug classes represented were higher for cases with MRSP than for cases with MSSP (P < 0.0001 and P = 0.009, respectively). More cases with MRSP (98%) received beta-lactam drugs than those with MSSP (82%; P = 0.007) and the proportion of MRSP cases that had received concurrent immunomodulatory therapy was higher (62% versus 42%; P = 0.048). Conclusions and clinical importanceThese results suggest that the total number of antibacterial drug prescriptions, exposure to multiple drug classes (beta-lactams in particular) and concurrent immunomodulatory therapy may be associated with increased risk for acquisition of MRSP. Resume ContexteL'emergence de Staphylococcus pseudintermedius resistant a la meticilline (MRSP) est devenue un probleme important de sante animale. De recentes etudes indiquent qu'une exposition anterieure a un antibacterien est un facteur d'acquisition de souches de staphylocoques resistantes a la meticilline. Hypotheses/ObjectifsLe but de cette etude est d'identifier les facteurs associes avec une utilisation anterieure d'antimicrobien et les pyodermites a MRSP du chien presente a un hopital d'enseignement veterinaire. SujetsLes chiens diagnostiques avec une pyodermite associee a des MRSP (n = 53) ou a des S. pseudintermedius sensibles a la meticilline (MSSP; n = 45). MethodesLes donnees medicales des chiens diagnostiques avec une pyodermite associee a l'isolement de S. pseudintermedius entre janvier 2006 et novembre 2012 ont ete revues. Tous les cas avec des commemoratifs therapeutiques complets de douze mois a 3 ans avant le diagnostic ont ete inclus. ResultatsCinquante-deux des 53 cas (98%) de MRSP et 42 des 45 cas (93%) de MSSP ont recu au moins une fois un traitement antibiotique anterieur au diagnostic. Le nombre total de prescriptions antibacteriennes etaient issus des proprietaires et la variete des classes d'antibacteriens etaient plus importante pour les cas avec MRSP que pour les cas MSSP (respectivement P < 0.0001 and P = 0.009). Plus de cas avec MRSP (98%) ont recu des beta-lactamines que de cas avec MSSP (82%; P = 0.007) et la proportion de cas MRSP ayant recu un traitement immunomodulateur etait plus eleve (62% versus 42%; P = 0.048). Conclusions et importance cliniqueCes resultats suggerent que le nombre total de prescriptions antibacteriennes, l'exposition a de multiples classes therapeutiques (beta-lactamines en particulier) et un traitement immunomodulateur simultane peuvent etre associes a un risque augmente d'acquisition de MRSP. Resumen Introduccionla aparicion de cepas de Staphylococcus pseudointermedius resistentes a meticilina (MRSP) supone un problema significativo en salud animal. Estudios recientes han indicado que la exposicion previa a farmacos antibacterianos es un factor importante en la aparicion de cepas resistentes a meticilina de Staphylococcus. Hipotesis/Objetivosel proposito de este estudio fue identificar factores asociados con el uso previo de farmacos antimicrobianos de y el desarrollo de pioderma con MRSP en perros presentados a un hospital veterinario educativo. Animalesperros diagnosticados con pioderma asociada con en MRSP (n = 53) o producida por cepas de Staphylococcus pseudintermedius sensibles a meticilina (MSSP; n = 45) Metodosse revisaron los historiales clinicos de perros diagnosticados con pioderma asociada con el aislamiento de Staphylococcus pseudintermedius entre enero del 2006 y noviembre del 2012. Todos los casos con la historia clinica completa de un ano a tres anos de tratamientos previos al diagnostico fueron incluidos en el estudio Resultados52 de 53 (98%) de casos con MRSP y 42 de 45 (93%) de casos con MSSP habian recibido al menos un curso de tratamiento antibacteriano previo al diagnostico. El numero total de farmaco de farmacos antibacterianos recetados a los propietarios y la variedad de clases de farmacos antibacterianos representados fue mayor para los casos de MRSP que para los casos de MSSP (P <0,0001 y P = 0,009, respectivamente). Mas casas con MRSP (98%) recibieron farmacos con el grupo beta lactamico que aquellos con MSSP (82%; P = 0,007) y la proporcion de casos de MRSP que habian recibido terapia inmunomoduladora concurrente fue mayor (62% frente a 42%; P = 0,048) Conclusion e importancia clinicaestos resultados sugieren que el numero total de farmacos antibacterianos recetados, la exposicion a multiples clases de antibioticos (en particular antibioticos el grupo betalactamicos) asi como la aplicacion de terapia inmunomodulatoria concomitante puede estar asociada con un riesgo incrementado para adquisicion de MRSP. Zusammenfassung HintergrundDas Auftreten von Methicillin-resistenten Staphylococcus pseudintermedius (MRSP) ist zu einem signifikanten tierischen Gesundheitsproblem geworden. Jungste Studien haben gezeigt, dass vorherige Antibiotika Therapie einen Faktor bei der Entstehung eines Methicillin-resistenten Stammes von Staphylokokken darstellt. Hypothese/ZieleDas Ziel dieser Studie war es Faktoren zu identifizieren, die mit vorheriger Verwendung von antimikrobiellen Medikamenten und MRSP Pyodermie bei Hunden, die in Veterinarspitalern vorgestellt wurden, zusammenhingen. TiereHunde, bei denen eine Pyodermie diagnostiziert worden war, die durch MRSP (n=53) oder Methicillin-empfindliche S. pseudintermedius (MSSP; n=45) verursacht war. MethodenEs wurden die medizinischen Daten von Hunden, bei denen eine Pyodermie diagnostiziert worden war, bei welcher zwischen Janner 2006 und November 2012 S. pseudintermedius isoliert wurde, durchgesehen. Alle Falle mit einer kompletten Medikamentenanamnese von 12 Monaten bis zu 3 Jahren vor der Diagnose wurden inkludiert. ErgebnisseZweiundfunfzig von 53 (98%) MRSP Fallen und 42 von 45 (93%) MSSP Fallen hatten zumindest einmal eine antibakterielle Therapie vor der Diagnose erhalten. Die Gesamtzahl der antibakteriellen Medikamentenverschreibungen, die an Tierbesitzer weiter gegeben wurden und die Variation der Antibiotika Klassen, die reprasentiert waren, waren hoher bei Fallen mit MRSP als bei Fallen mit MSSP (P<0,0001 bzw. P=0,009). Mehr Falle mit MRSP (98%) erhielten Beta-Laktam Antibiotika als jene mit MSSP (82%; P=0,007) und die Proportion der MRSP Falle, die gleichzeitig eine immunmodulierende Therapie erhalten hatten, war hoher (62% versus 42%; P=0,048). Schlussfolgerungen und klinische BedeutungDiese Ergebnisse weisen darauf hin, dass die Gesamtzahl an Antibiotika Verschreibungen, die Exponierung zu multiplen Wirkstoffklassen (Beta-Laktame im Besonderen) und gleichzeitige immunmodulierende Therapie mit einem erhohten Risiko fur das Aufschnappen eines MRSP einhergeht.
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页码:72 / E20
页数:7
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