Diagnosis of chronic obstructive pulmonary disease (COPD) in older patients

被引:0
|
作者
Stenmanns, C. [1 ]
Netzer, N.
Muenks-Lederer, C. [2 ]
Schlesinger, A. [3 ]
Stieglitz, S. [4 ]
Frohnhofen, H. [5 ]
机构
[1] Heinrich Heine Univ, Univ klinikum Dusseldorf, Klin Orthopad & Unfallchirurg, Dusseldorf, Germany
[2] St Remigius Krankenhaus, Klin Pneumol, Leverkusen, Germany
[3] St Marien Hosp, Klin Pneumol, Cologne, Germany
[4] Petrus Krankenhaus, Klin Pneumol, Wuppertal, Germany
[5] Univ Witten Herdecke, Geriatrie, Alfred Herrhausenstr 50, D-58455 Witten, Germany
来源
关键词
Cognitive impairment; Classification; Frailty; Dysphagia; Recommendations; Kognitive Beeintr & auml; chtigung; Klassifizierung; Dysphagie; Empfehlungen; FRAILTY; RISK; DEMENTIA; SWALLOW;
D O I
10.1007/s00391-025-02409-5
中图分类号
R592 [老年病学]; C [社会科学总论];
学科分类号
03 ; 0303 ; 100203 ;
摘要
Chronic obstructive pulmonary disease (COPD) is a frequent disease from which approximately 8% of individuals aged 40 years and above suffer. The prevalence increases up to fivefold as age advances. Following an introduction including the etiology, measurement, characteristic features and classification of COPD, this article presents the consensus recommendations of the German Working Group on Pneumology in Older Patients. These include statements on the screening for frailty, dysphagia, malnutrition and cognitive impairment. The results are summarized with the final conclusion that adequate treatment of COPD can also slow the progression of cognitive decline and could potentially prevent or delay the onset of dementia. Die chronisch-obstruktive Lungenerkrankung (COPD) ist eine h & auml;ufige Erkrankung, an der etwa 8% der Personen ab 40 Jahren leiden. Die Pr & auml;valenz steigt mit zunehmendem Alter um das bis zu F & uuml;nffache an. Nach einer Einf & uuml;hrung, welche die & Auml;tiologie, die Messung, die charakteristischen Merkmale und die Klassifizierung der COPD umfasst, werden in diesem Artikel die Konsensempfehlungen der Deutschen Arbeitsgemeinschaft f & uuml;r Pneumologie bei & auml;lteren Patienten vorgestellt. Dazu geh & ouml;ren Aussagen zum Screening auf Frailty, Dysphagie, Mangelern & auml;hrung und kognitive Einschr & auml;nkungen. Die Ergebnisse werden mit der abschlie ss enden Schlussfolgerung zusammengefasst, dass eine ad & auml;quate Behandlung der COPD auch das Fortschreiten des kognitiven Verfalls verlangsamen und m & ouml;glicherweise den Ausbruch einer Demenz verhindern oder verz & ouml;gern kann.
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页码:91 / 96
页数:6
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